Diyarbakır Bağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 2024-2028 Stratejik Planı, eğitimin kronik meselelerini raporladı. Türkiye’deki eğitim kalitesinin özeti olan raporda, “MEB siyasetlerinin çok sık değişmesi ve alan dışı fiyatlı öğretmen görevlendirmesi eğitimde kaliteyi düşürdü” tabiri yer aldı.
Bağlar Kaymakamı İsmail Pendik ve Bağlar Ulusal Eğitim Müdürü Fikret Elaltuntaş’ın üst yazısıyla başlayıp, 25 eğitimcinin hazırladığı rapor, eğitimde içler acısı halleri gözler önüne serdi. Yıllık bütçesi 60 milyon lira olan ilçede, 37 anaokulu, 58 ilkokul, 45 ortaokul ve 56 lise, 98 bin 896 öğrenci ile 4 bin
192 öğretmen var. Derslik başına anaokullarında 58, ilkokullarda 37, ortaokullarda 54, imam hatip ortaokullarında 25 ve imam hatip liselerinde 18 öğrenci düşüyor.
2024-2028 Bağlar Stratejik Planı’nda, “Kız çocuklarının eğitime erişiminde pürüzler var. Manevi pahalar zayıfladı. Kırsalda nüfusu azaltıyor. Tüzel düzenlemeler yetersiz. Mahkemeler birebir bahiste farklı kararlar veriyor. Hak ve özgürlükler bilinmiyor. Anayasada belirtilen erkler ayrımı zayıfladı” denildi.