Unilever CEO’su: Yüksek enflasyonda iş yapmayı Türkiye’de öğrendik

İngiltere merkezli şirket Unilever’in CEO’su, Davos’ta enflasyon hakkında konuştu.

Dünya Ekonomik Forumu için bulunduğu Davos’ta ABD merkezli CNBC televizyonuna konuşan CEO Alan Jope, enflasyonun tepeyi görmüş olabileceğini fakat fiyatların muhtemelen tepeyi görmediğini belirtti.

Son 18 ayda girdi maliyetlerinde harika baskı yaşadıklarını belirten Jope, artış suratı düşse de yakın devirde fiyat artışlarının devam etmesini beklediği lisana getirdi.

ARJANTİN VE TÜRKİYE ÖRNEĞİ

Dünyanın en büyük tüketim eserleri şirketi olan Unilever’in başındaki isim, yüksek enflasyon ortamında nasıl iş yapabileceklerini bildiklerini, bunun da Türkiye ve Arjantin üzere ülkelerde iş yapmalarından kaynaklandığını söyledi.

Fiyat artışlarına karşın şu ana kadar tüketimin dirençli kaldığını belirten Jope, “Kış aylarında güç maliyetleri tesirli epeyce ve hanelerin tasarrufları azaldıkça ve fiyat artışları sürdükçe, daha yüksek hacim esnekliği mümkünlüğü görüyoruz” dedi.

Unilever, 2022’nin üçüncü çeyreği prestijiyle eserlerinde yıllık ortalamada yüzde 12,5’lik fiyat artışı olduğunu açıklamıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir